Brasilien GP och läger


Det var en lång tid mellan Paralympics och German Open som var min första tävling men nu är allt i full gång och i morgon åker vi till Brasilien för Grand Prix på lördag och sedan ett fyra dagars träningsläger. Vi kommer den här gången åka till Sao Paulo där det Brasilianska synskadejudocentret ligger.

Jag ser verkligen fram emot den här resan och jag har hört att det är ett gäng nya tjejer i min viktklass vilket är väldigt kul! Det verkar vara det här året som länderna bestämmer vem de ska satsa på till Tokyo 2020, så om jag får chans att möta några av dessa nya tjejer kan det verkligen hjälpa mig de här kommande åren.

Anledningen till att det är så viktigt för mig att få köra mot folk innan det verkligen gäller är för att jag inte kan titta på deras matcher på film eller genom att stå bredvid.
När jag får köra mot dem är det mitt sätt att självständiga studera motståndaren och hennes judo. Detta innebär att jag kanske måste åka på fler tävlingar och läger än de som ser mer för att försöka vara förberedd på vad som väntar. 

De som åker från Sverige är:

Oscar och jag som tävlande

Evelina som ledsagare/träningspartner

Martin som förbundskapten

Kommentarer