Grand Prix en fantastisk upplevelse!

I fredags kom vi hem från grand Prix och efterföljande träningsläger i Sao Paulo. Som ni kanske redan vet tog jag guldet efter fyra vunna matcher. Semifinalen var enligt mig den bästa matchen mot Michel från Brasilien och finalen gick sedan mot en Argentinska.
Efter tävlingen var det dags för ett fyra dagars träningsläger och motståndet var riktigt bra, speciellt på kvällsträningarna där vi körde med en mycket framgångsrik judoklubb/judocenter för seende varav många klubbmedlemmar och en av tränarna tagit medaljer på OS. Det var galet varmt i Brasilien men jag mådde ändå bra och hade sjukt kul!
Nu när vi varit hemma några dagar känner jag att pollensäsongen på allvar dragit igång. Gårdagens träning var riktigt tung pga. detta.  Det är jobbigt även nu när jag vet vilken bra form jag är i så känns det ändå som att jag är på hög höjd och sjuk samtidigt. Pollen förstör verkligen för mig så Sverige under våren är ingen höjdare. Nu ser jag extra mycket fram emot träningsveckan i England i början av April dit jag ska åka med Mikaela.

Kommentarer