Träningsvecka i England April





De har många duktiga judotjejer att köra med t.ex. fick jag chansen att köra ett
randoribyte med Sally Conway som tog Brons på OS i Rio. De har alltså lyckats bra med sitt center där de blandar paralympier, olympier och de som vill och har potential att nå dit. Dessutom har de duktiga anställda tränare, fysioterapeuter och annan personal som finns där för att få allt att
fungera. Jag är riktigt imponerad och kanske också avundsjuk på de fantastiska förutsättningar de har men jag är också väldigt glad att jag får åka dit, när jag vill.
Planen är att det nog blir en hel del de närmsta tre åren, det är bara de där praktiska grejerna som ska fungera också med ledsagare och ekonomi. Men det ska nog gå bra hoppas jag.
Under helgen var det ett stort träningsläger med aktiva från flera länder,
Vi var cirka 120 judokas på mattan varav 7 av oss var synskadade eller blinda.
Jag fick många bra byten och det är verkligen utvecklande att vara i en miljö där alla vill träna hårt och bli bra på judo samtidigt som det är en trevlig stämning.

Förra veckan började jag min verksamhetsförlagda utbildning i Kungsbacka och det känns bra men så klart är det bara andra veckan. Jag tycker att den största skillnaden mellan den här och förra VFU perioden är att då min handledare också är synskadad har han ett större förtroende för att jag kan göra ett bra jobb och jag får en stöttning på det sätt som jag aldrig tidigare varit med om, vilket känns jättebra eftersom det fungerar på rätt sätt för mig nu!

Nästa judogrej är att vi ska ha en synskadejudoträning med ungdomar från
västsverige nu på fredag på Frölunda judoklubb. Det blir två klubbar som deltar, Frölunda och National från Halmstad. Det ska verkligen bli kul att träffa deras 14åriga tjej som kommer hit med sin tränare Evelina!







Kommentarer