SM i judo för seende 2017




Förra helgen var det SM och då menar jag såklart vanliga SM då vi inte har något SM för synskadade i nuläget. Det här året gick det i Stockholm och vi åkte upp och ner med Frölunda judoklubbs judobuss. Det är kul att få chans att gå mot de bästa judotjejerna i Sverige, jag fick bland annat köra mot Mia
Hermansson som ju var Sveriges enda kvinnliga judoka på OS i Rio.

Jag är nöjd med att jag vann mot regerande svenska mästaren i u21 och slutade på en fjärdeplats vilket jag är ganska nöjd med även om det skulle kunnat gå bättre om jag inte gjort de där misstagen som jag vet att jag inte ska göra.

Jag har lärt mig en del av tävlingarna och nu är det bara att gå hem och jobba vidare.

I helgen är det dags för synskadejudoläger på Frölunda judoklubb vilket jag i högsta grad är inblandad i. Lägret har deltagare från hela landet samt ett gäng från Danmark.

Kommentarer