Svenskdanskt synskadejudoläger i Göteborg

I helgen hade vi judoläger för synskadade judoka från hela landet samt ett gäng Danskar. Det var första gången jag och Mikaela var fullt ut ansvariga för hela träningsdelen och jag är väldigt stolt över att kunna säga att det gick riktigt bra!

Alla de aktiva jobbade hårt och utvecklades en hel del under lägret! Det är också kul att se hur mycket alla de jag känner sedan tidigare gått framåt i sin judo.

Svensk synskadejudos framtid ser mycket lovande ut och det känns som att Danmark också kommer att ta stora kliv framåt. Vi får hoppas att de övriga nordiska länderna också tar tag i synskadejudon snart! Som så ofta är Frölunda Judo och Sakura judo klubbarna som kommer med seende som bra träningspartners för oss synskadade! 

Tack alla som var med och gjorde lägret till ett mycket trevligt läger! Vi ses igen!

Gruppbild första träningen vi var 21 personer på mattanNewasa vid kanten står Jag och Mikaela som syntolkar hur det går på mattan. Vem som gör vad så vi tar upp det vi skall i storgrupp.
Kastträning i tjockmatta två bilder




Jag visar och Mikaela syntolkar nästa uppvärmningsövning

Mikaela syntolkar för mig så teknikerna de aktiva kör finslipas, vi är ett bra team efter 7 tighta år som träningspartners är upplevelserna många och lärorika steg tar vi tillsammans.

Sase vi tacka varandra

Kommentarer