Dags för Europeiska Mästerskapen 2017

Bildbeskrivning: Mikaela och jag går från bilen mot avgångshallen Landvetter flygplats i våra vind o regnjackor dragandes på våra stora välfyllda väskor. Vår ledsagningsteknik, min hand där jag håller käppen håller jag också i Mikaelas handtag på hennes väska.
I dag åker vi till EM i Storbritannien.
Det blir på många sätt en speciell tävling. EM är mitt första mästerskap efter Paralympics vilket innebär att det förmodligen kommer ett gäng nya judoka som satsar på Tokyo 2020 och några av de som tidigare varit med har lagt av. Det blir därför spännande att se vilka som kommer då det är de tjejerna jag förmodligen kommer att fightas mot en hel del de här åren.
Det blir också min allra första judotävling utan pappa vilket känns konstigt men jag är
övertygad om att Mikaela som coach och Kristina som truppansvarig kommer att göra ett superbra jobb! Pappa har tyvärr blivit sjuk och får stanna hemma denna gång. Jag har tränat jättemycket inför det här och försökt förbereda mig så mycket som möjligt.  Ett stort tack till er som ställt upp och tränat extra med mig trotts fint väder där ute! Mikaela, Erik, Emma, Sofie, Evelina och Caroline. Claudio Reggiani på Sakura Judo som är min tränare och Truls på Frölunda judo som alltid välkomnar oss att träna på Frölunda är personer som ställt upp även denna sommar på mig och min träning. Tack!

Kommentarer