Pjäshallen 10 år och invigning av utegym

EM-medaljör ger tummen upp

Även Nicolina Pernheim som nyligen bärgade ett EM-brons i judo fanns på plats för att inspektera gymmet. Favoriten bland övningarna blev de tunga repen, även kallat "battle ropes".
– I judo använder vi en del axeldragningar och då gäller det att vara stark i underarmarna, säger hon.


Blinda judo-stjärnan Nicolina Pernheim gillade det nya gymmet. Här med Alice Elkjaer.Foto: HENRIK JANSSONBild. Jag lyfter en stock vid utegymmet upp över huvudet . I torsdags var det tioårsjubileum för Pjäshallen som är Göteborgs parasportförbunds idrottshall. Jag var faktiskt med då den invigdes av kronprinsessan 2007 men då med mitt goalbal lag FSBU. Den här gången var jag där i egenskap av landslagsjudoka och blev intervjuad av en mycket insatt man. Det blev en bra intervju och många kom förbi för att lyssna. Det är roligt att mitt lokala parasportförbund uppmärksammar mig och de idrottsprestationer jag gjort                                  Dagen därpå var det dags för ytterligare en intervju men denna var till en bok, jag säger inte mer just nu men jag kommer absolut att lägga ut mer information här när allt är klart och offentligt.                                           Idag var det åter igen dags för ett event och denna gång var det ett utegym i Slottsskogen som skulle invigas. Jag var där tillsammans med Göteborgs parasportförbund och min uppgift var att testa gymmet och komma fram till vilka anpassningar som man behöver göra för att det ska fungera att använda för personer med synnedsättning. Jag hade en del att anmärka på men sen får vi se vad de gör åt det hela. Det var i alla all i stort ett riktigt fint gym och jag tror att det kan bli väldigt populärt. 


Kommentarer