Nu åker vi till Japan för Alljapanska mästerskapen

Nu åker vi till Japan för Alljapanska mästerskapen Jag har haft en hel del tävlingar den här hösten och nu är det dags igen. Jag kommer denna gång resa med Mikaela och Claudio som efter att ha varit min tränare sedan 2011 nu äntligen ska få följa med mig på en synskadetävling vilket jag hoppas ska bli bra. Jag har som vanligt tränat en massa inför det här och som vanligt känner jag mig inte helt redo men det brukar ju inte vara några problem när jag väl är på plats. Det ska bli riktigt kul att komma iväg till Japan och Tokyo där judointresset är extremt stort men också då det är en så häftig stad i ett helt fantastiskt land! Invägningen är på lördagen, tävlingen på söndagen och efter det väntar ett träningsläger. Både tävlingen och lägret kommer att vara på Kodokan som ju är centrumet för all judo i världen. Det var den första judoklubben och det var där Jigoro Kano som grundade judon befann sig. Så det är massor med historia på den platsen och det är verkligen roligt att vi kommer vara där den närmsta veckan.
Bild från 2015 tjejträning på Kodokan

Kommentarer