Den perfekta avslutningen på 2017

Jag kom hem från tävling och läger i Japan för bara några dagar sedan och det var en bra resa. Jag tog guld på alljapanska mästerskapen för synskadade och samtliga matcher gick snabbt. På lägret var vi tyvärr inte så många tjejer så det blev många randori-byten med varje person.
Bild från tävlingen
Bild från sv + usa i judodräkter
Det var också trevligt att få chansen att lära känna lite nya personer som vi tidigare inte pratat så mycket med, det blir lätt så då det normalt är så stora läger och tävlingar. 


Bilder från träningen








Bild på samtliga medaljer 2017

Mikaela o jag tog kort tillsammans med fina japanskor uppklädda i finaste kimonos
Nu är i alla fall mitt tävlingsår 2017 över och jag kan sammanfatta det som ett mycket bra år! Jag har på alla synskadetävlingar tagit medalj, brons på en seendetävling och på SM och NM kommit precis utanför pallen. 
Jag har haft massor med läger men det kommer behövas fler nästa år! Jag har lyckats få ihop träningen på ett ganska bra sätt med många fantastiska människor runt mig som stöttat, peppat och hjälpt till med det de kunnat! Jag har även fått en sponsor vilket jag är glad över! Men även där behövs det fler för att jag ska ha råd att fortsätta min satsning mot Tokyo 2020!
Så är ditt företag intresserad snälla hör av er till mig! Resten av december blir lugn med bara lite lättare judoträning och i januari drar det igång igen! Första tävlingen nästa år blir Öppna tyska i februari. Men förhoppningsvis kan jag hinna med ett läger före dess.

Kommentarer