Dags för Öppna tyska 2018

Äntligen är det dags för årets första judotävling

Liksom många år tidigare är årets första internationella parajudotävling Öppna tyska i Heidelberg. Vi som denna gång kommer tävla för Sverige är Oscar, Johannes och jag.

Martin som ju är förbundskapten har inte rest med oss på ett tag men kommer nu åka med oss på tävlingen och träningslägret vilket känns jätteskönt främst såklart för att han mår bättre efter ett fruktansvärt år med akut leukemi och behandlingar mot det! 
Vi kommer också ha med två träningspartner/ledsagare, Rolando och Caroline. Det blir en lite annorlunda tävling för min del då jag inte har med någon av de tjejer jag är van vid som träningspartner och ledsagare under tävling samt då vi inte har med någon medicinsk. Men vi får hoppas att allt flyter på ändå och jag har sagt att jag kan ta fysio-delen för killarna nu då jag ju faktiskt är fysioterapeut. 
Jag ser i alla fall verkligen fram emot att åka iväg både för att få tävla igen efter två månaders tävlingspaus men också då träningslägret efter tävlingen brukar vara jättebra. Sen ska det naturligtvis också bli jättekul att träffa alla igen. 
Det kommer visst bli en stor tävling även det här året, till exempel vet jag att både USA och Brasilien kommer och de har ju båda stora team.

Kommentarer